Adam Zámečník | Články / Recenze | 02.09.2017
Když před dvěma lety Wavves vydali pátou desku V, vypadalo to s kapelou bledě. Alkoholismus, odchod od velkého labelu a tíživá atmosféra písní poukazovala na kupící se problémy zpěváka Nathana Williamse. Jeden by tudíž čekal, že frontmanovo uklidnění přinese výraznou změnu v jinak poměrně zatuchlém zvuku kapely. Je tedy You're Welcome oním krokem k dospělosti či spíše nostalgickým ohlédnutím za bezstarostnými surfpunkovými začátky?
Je až překvapivé, jak moc deska připomene třetí King of the Beach. Hned v úvodní Daisy je posluchač uvržen do víru punkových riffů, svižného rytmu a nakažlivého refrénu plného vokálních harmonií a beachboysovských citoslovcí. You're Welcome tak značí návrat k jednoduché lyrice a zpovykaným popěvkům o líných odpoledních strávených u bazénu (No Shade). Podobně je na tom i celkový zvuk nahrávky, která se drží někde mezi syrovostí V a uhlazeností Afraid of Heights. Melodie se neztrácí ve změti riffů a ran do bubnů, zároveň energie známá z koncertů Wavves zůstává uchována.
Skládání písní dle lety ověřeného mustru tentokrát vychází pouze občas a refrény některých písní hraničí se sebeparodií, příkladem jsou naivní Stupid in Love či Exercise. Na opačném pólu stojí Hollowed Out a Million Enemies, kde Wavves kombinují živelný surf punk s psychedelickými efekty a syntezátory, navíc i texty Nathana Williamse jsou zde mnohem osobnější, což dělá z této dvojice vrchol celé desky. Podobně osvěžující ozvláštnění surfpunkové jednolitosti najdeme i poslední I Love You, jež si pro změnu pohrává s melodickým zvukem doo-wopových kapel z padesátých let. Wavves nejsou kapelou žijící z bývalé slávy, na to mívají příliš dobré nápady. Jen jich tentokrát nebylo příliš.
Wavves - You're Welcome (Ghost Ramp, 2017)
www.wavvesband.bandcamp.com/album/youre-welcome
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.