Adam Zámečník | Články / Recenze | 02.09.2017
Když před dvěma lety Wavves vydali pátou desku V, vypadalo to s kapelou bledě. Alkoholismus, odchod od velkého labelu a tíživá atmosféra písní poukazovala na kupící se problémy zpěváka Nathana Williamse. Jeden by tudíž čekal, že frontmanovo uklidnění přinese výraznou změnu v jinak poměrně zatuchlém zvuku kapely. Je tedy You're Welcome oním krokem k dospělosti či spíše nostalgickým ohlédnutím za bezstarostnými surfpunkovými začátky?
Je až překvapivé, jak moc deska připomene třetí King of the Beach. Hned v úvodní Daisy je posluchač uvržen do víru punkových riffů, svižného rytmu a nakažlivého refrénu plného vokálních harmonií a beachboysovských citoslovcí. You're Welcome tak značí návrat k jednoduché lyrice a zpovykaným popěvkům o líných odpoledních strávených u bazénu (No Shade). Podobně je na tom i celkový zvuk nahrávky, která se drží někde mezi syrovostí V a uhlazeností Afraid of Heights. Melodie se neztrácí ve změti riffů a ran do bubnů, zároveň energie známá z koncertů Wavves zůstává uchována.
Skládání písní dle lety ověřeného mustru tentokrát vychází pouze občas a refrény některých písní hraničí se sebeparodií, příkladem jsou naivní Stupid in Love či Exercise. Na opačném pólu stojí Hollowed Out a Million Enemies, kde Wavves kombinují živelný surf punk s psychedelickými efekty a syntezátory, navíc i texty Nathana Williamse jsou zde mnohem osobnější, což dělá z této dvojice vrchol celé desky. Podobně osvěžující ozvláštnění surfpunkové jednolitosti najdeme i poslední I Love You, jež si pro změnu pohrává s melodickým zvukem doo-wopových kapel z padesátých let. Wavves nejsou kapelou žijící z bývalé slávy, na to mívají příliš dobré nápady. Jen jich tentokrát nebylo příliš.
Wavves - You're Welcome (Ghost Ramp, 2017)
www.wavvesband.bandcamp.com/album/youre-welcome
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.