Jakub Šíma | Články / Recenze | 17.10.2014
Busdriver je na scéně déle než deset let a tak není divu, že především v počátcích kariéry zněl jako cestovatel v čase, který se vrátil, aby prezentoval hudbu budoucnosti. V současnosti jeho vizím konkuruje vzedmutí vlny afro-futurismu či noise-rapu, přesto je nutné konstatovat, že jeho freak-rapové obrazy stále jen těžko snesou srovnání.
A pokud ano, tak se jmény jako Danny Brown nebo Aesop Rock, které přibral k prvnímu singlu Ego Death. V podkladu od Jeremiah Jae se však trojice originálních rapperů prezentuje spíše individuálně a i přes funkčnost jednotlivých částí schází synergie. Co však nechybí na žádném z tracků, je Busdriverovo divoké a často arytmické flow, typické protahováním konců slov, častými hrátkami s doubletimem a odvahou ke zpěvu. Dříve nebylo výjimkou, že tyto elementy, v kombinaci s hlasovou dispozicí, působily otravně. Perfect Hair se tomuto dojmu zdařile vyhýbá a lépe tak nechává vyvstat inteligentní, hravou a komplexní lyriku, kterou vzhledem k rychlopalnému flow není občas snadné usledovat. Přesto rozumíte, že na vás skrz texty neustále pomrkává a sleduje, jak vám škube v koutku, ať už jsou příčinou svébytné vtípky nebo surreálné obraty srovnatelené s filmy Alejandra Jodorowského. Busdriver, aniž by ustoupil z pozice avant-rapového veterána, nahrál své nejlepší album. A co by na to řekl on sám? „Yeah, I know what you’re saying, but... is it sexier than torture?“
Busdriver - Perfect Hair (Big Dada, 2014)
www.busdriverse.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.