Články / Recenze

Hudba jako nábytek: Synkro

Hudba jako nábytek: Synkro

prof. Neutrino | Články / Recenze | 09.12.2015

Synkro na svém debutu Changes nepřichází v zásadě s ničím novým. V intencích downtempové elektroniky je ale album velmi umně a dotaženě zkonstruovaným produktem, který zajisté nadchne nejednoho fanouška žánru a má potenciál získat pro něj příznivce další.

Po letech vydávání různých EP, singlů, mixů a splitek se totiž Joe McBride konečně odvážil představit dlouhohrající debut. A čekat na tu správnou chvíli se nakonec vyplatilo. Album vydal u proslulého belgického labelu Apollo, který v minulosti zaštítil opusy žánrových hvězd jako Aphex Twin, Sun Electric, Locust, Eskmo nebo Biosphere. Vedle těchto jmen Syncrův počin neztrácí na lesku, zároveň jejichž žár nikterak nenarušuje. Deska je kvalitní připomínkou toho, co se dělo na elektronické scéně kolem roku 2000, kdy se na svět klubal jeden IDM label za druhým a zvěstoval novou hudební éru. Ta se časem přetavila v glitchovou scénu, aby si její protagonisté následně opět pomalu začali tykat s klasickými nástroji a kruh se tím uzavřel.

Changes skrývá ambient v ryzím enovském smyslu. Hudba jako nábytek a kreativní prvek dokreslující prostředí domova, myšlenkově však nijak zásadně podnětný, spíš posilující zadumanost domácího sofa, snového oparu andělského kůru a izolacionistických nálad. Hudba jako designérská práce, využitelná ke kontemplaci nebo jako podkres k práci na PC. Změna vědomí se ale nekoná.

Info

Synkro - Changes (Apollo, 2015)
www.synkro.bandcamp.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Spojit žánry a vysvobodit z melancholie (Jiný metro)

Magdalena Fendrychová 11.11.2024

Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.

Pořád překvapivý soundscape (The Necks)

Žofie Křížková 05.11.2024

Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.

Románek pozdního léta (Julia-Sophie)

Sára Prostějovská 28.10.2024

Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.

Rod se i přes nesnáze podařilo zachovat... (Rod Draka, druhá série)

Šimon Žáček 28.10.2024

Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?

Inšpiratívna periférna osmóza (JAMA 2024)

Lea Valentová 25.10.2024

Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.

Dekonštruovať tradície (Nathan Bowles Trio)

Michal Berec 05.10.2024

Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.

Ďalší výlet dovnútra (Kee Avil)

Richard Michalik 31.08.2024

Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).

Nádej na vyslobodenie emócií z masy chladného betónu (Jack the Hipper)

Jakub Veselý 30.08.2024

Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.

Kluci od velkých jezer z Ohia objevili svět (Cloud Nothings)

David Stoklas 27.08.2024

Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.

Procházka mysli tajemným vesmírem (Toad Planet)

Veronika Tichá 26.08.2024

V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace