martin | Články / Recenze | 12.12.2014
Chceme znít jako The Birthday Party! Těžko říct, jestli to byl nápad producenta, nebo kapely, ale fascinace Nickem Cavem a jeho australskou družinou je až příliš zřetelná. Na třetím albu bojují sympatičtí Seveřani s autenticitou. Tatam je hardcorová zuřivost předchozích desek, naléhavost naštěstí zůstala. Stejně tak zůstal totálně vyjetý vokální projev Eliase Bendera Rønnenfelta, který intonuje kouzelně falešně, s ležérní kejvovskou manýrou vypadá jako právě probuzený notorik po velmi náročné noci. Na předchozích albech mi to přišlo neotřelé, tentokrát se zpěvák pohybuje nebezpečně blízko hranice uvěřitelnosti. Ostatně, koukněte na youtube. Kluci si nechali narůst dlouhé vlasy, ale pořád působí jako synkové z dobrých rodin, kterým mamky perou trenky. Elias jako opilý „kazatel“ v klipu k fanfarónskému rockabilly The Lord´s Favorite One není příliš přesvědčivý, nicméně rozhněvaní mladí muži dospěli a rozhodli se posunout hudební projev do serioznějších míst. Agresivita ustoupila, kapela zpomalila, přibyla frustrace.
Iceage dokazují, že umí napsat dobrou skladbu, nové album je mnohem pestřejší než jeho předchůdci, příjemným překvapením je klavír, který doprovází většinu skladeb. Materiál je konzistentní, žádný song nevyčnívá, jako třeba Morals na You´re Nothing (2013). Nejsilnější se jeví skladba Glassy Eyed, Dormant and Veiled, kde atmosféru marnosti skvěle doplňuje trubka a kytarový kvapík jak z ruského filmu. Zaujme jazzová Against the Moon, zmíněné rockabilly The Lord´s Favorite One připomene Dohertyho Libertines a nesmím zapomenout na splašené The Cure ve skvělé písni Simony.
Na Plowing Into the Field of Love udělali Dánové odvážný krok do neznáma, takže bude zajímavé sledovat, kam se budou vyvíjet dále. Ještě o nich uslyšíme.
Iceage - Plowing Into the Field of Love (Matador Records, 2014)
www.iceagecopenhagen.blogspot.cz
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.