martin | Články / Recenze | 12.12.2014
Chceme znít jako The Birthday Party! Těžko říct, jestli to byl nápad producenta, nebo kapely, ale fascinace Nickem Cavem a jeho australskou družinou je až příliš zřetelná. Na třetím albu bojují sympatičtí Seveřani s autenticitou. Tatam je hardcorová zuřivost předchozích desek, naléhavost naštěstí zůstala. Stejně tak zůstal totálně vyjetý vokální projev Eliase Bendera Rønnenfelta, který intonuje kouzelně falešně, s ležérní kejvovskou manýrou vypadá jako právě probuzený notorik po velmi náročné noci. Na předchozích albech mi to přišlo neotřelé, tentokrát se zpěvák pohybuje nebezpečně blízko hranice uvěřitelnosti. Ostatně, koukněte na youtube. Kluci si nechali narůst dlouhé vlasy, ale pořád působí jako synkové z dobrých rodin, kterým mamky perou trenky. Elias jako opilý „kazatel“ v klipu k fanfarónskému rockabilly The Lord´s Favorite One není příliš přesvědčivý, nicméně rozhněvaní mladí muži dospěli a rozhodli se posunout hudební projev do serioznějších míst. Agresivita ustoupila, kapela zpomalila, přibyla frustrace.
Iceage dokazují, že umí napsat dobrou skladbu, nové album je mnohem pestřejší než jeho předchůdci, příjemným překvapením je klavír, který doprovází většinu skladeb. Materiál je konzistentní, žádný song nevyčnívá, jako třeba Morals na You´re Nothing (2013). Nejsilnější se jeví skladba Glassy Eyed, Dormant and Veiled, kde atmosféru marnosti skvěle doplňuje trubka a kytarový kvapík jak z ruského filmu. Zaujme jazzová Against the Moon, zmíněné rockabilly The Lord´s Favorite One připomene Dohertyho Libertines a nesmím zapomenout na splašené The Cure ve skvělé písni Simony.
Na Plowing Into the Field of Love udělali Dánové odvážný krok do neznáma, takže bude zajímavé sledovat, kam se budou vyvíjet dále. Ještě o nich uslyšíme.
Iceage - Plowing Into the Field of Love (Matador Records, 2014)
www.iceagecopenhagen.blogspot.cz
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.