Vojta Chmelík | Články / Recenze | 06.01.2016
V soutěži Jednou trefou na Sziget jsem fandil slovenským Fresh Out of the Bus, kteří jsou na současné česko-slovenské scéně zjevením. V rámci jednoho z finálových večerů v pražském klubu Roxy jsem však vydržel až do konce a vyplatilo se. O brněnských mladících Ghost of You jsem předtím prakticky neslyšel, o to příjemnějšího překvapení se mi dostalo. Energická hudba postavená na indierockovém základu, obohacená dávkou psychedelie a prací s divnorytmy a divnotakty – to je kombinace, která mě nemohla nechat chladným.
Po bohatém letním turné přišli s debutovým albem Glacier And the City. Produkce se ujal Ondřej Ježek a o vydání se postaralo Indies Scope. Na stránkách kapely se dočteme, že jejich deska je „krátká a smutná“, neboť obsahuje jen osm písní o třiceti minutách a nálada desky je spíše melancholická. V žádném případě se ale nejedná o ubrečenou sbírku, i když emocionálně nabitá bezpochyby je. Dokáže skvěle přecházet z čistých falzetových částí s minimalistickým atmosferickým podkladem do dravých, špinavých pasáží, nabitých nástrojovým experimentováním. Obzvlášť zajímavý je neobvyklý způsob práce s kytarou a reverzním delay efektem, jehož zvuk se stává jedním z charakteristických prvků celé nahrávky a kapely samotné. Výrazný je i charismatický projev zpěváka Toma Novohradského. I když je na albu jen osm skladeb, není nouze o silné a působivé momenty: mimořádně chytlavé refrény v Horses a Flesh And Worms, skládání mantrických hlasů v As If You Died at My Birth a vůbec celá píseň Hermaphrodite, která se z křehkého baladického úvodu geniálně láme do rytmicky pozoruhodné druhé poloviny.
Jediné, co se povedlo méně, je zachycení oné neuchopitelné koncertní energie, oproti živému provedení působí deska poněkud plošším dojmem. I přes to je debut Ghost of You událostí, která se na české scéně neztratí.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.