Vojta Chmelík | Články / Recenze | 06.01.2016
V soutěži Jednou trefou na Sziget jsem fandil slovenským Fresh Out of the Bus, kteří jsou na současné česko-slovenské scéně zjevením. V rámci jednoho z finálových večerů v pražském klubu Roxy jsem však vydržel až do konce a vyplatilo se. O brněnských mladících Ghost of You jsem předtím prakticky neslyšel, o to příjemnějšího překvapení se mi dostalo. Energická hudba postavená na indierockovém základu, obohacená dávkou psychedelie a prací s divnorytmy a divnotakty – to je kombinace, která mě nemohla nechat chladným.
Po bohatém letním turné přišli s debutovým albem Glacier And the City. Produkce se ujal Ondřej Ježek a o vydání se postaralo Indies Scope. Na stránkách kapely se dočteme, že jejich deska je „krátká a smutná“, neboť obsahuje jen osm písní o třiceti minutách a nálada desky je spíše melancholická. V žádném případě se ale nejedná o ubrečenou sbírku, i když emocionálně nabitá bezpochyby je. Dokáže skvěle přecházet z čistých falzetových částí s minimalistickým atmosferickým podkladem do dravých, špinavých pasáží, nabitých nástrojovým experimentováním. Obzvlášť zajímavý je neobvyklý způsob práce s kytarou a reverzním delay efektem, jehož zvuk se stává jedním z charakteristických prvků celé nahrávky a kapely samotné. Výrazný je i charismatický projev zpěváka Toma Novohradského. I když je na albu jen osm skladeb, není nouze o silné a působivé momenty: mimořádně chytlavé refrény v Horses a Flesh And Worms, skládání mantrických hlasů v As If You Died at My Birth a vůbec celá píseň Hermaphrodite, která se z křehkého baladického úvodu geniálně láme do rytmicky pozoruhodné druhé poloviny.
Jediné, co se povedlo méně, je zachycení oné neuchopitelné koncertní energie, oproti živému provedení působí deska poněkud plošším dojmem. I přes to je debut Ghost of You událostí, která se na české scéně neztratí.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.