mArcElkrIz | Články / Recenze | 11.12.2012
Slza kane pomaličku, stéká po tváři a náhle se střetne se sluneční září. Zlom, jas a třpyt. Tak se náhle prvotní, spíše tušený pocit nostalgie překlene v podivně magický okamžik. Stesk přechází v hřejivé chvění v hrudi, v lehký úsměv. V pocit, jako bych se vznášel několik centimetrů nad zemí. Nad zemí, v níž tlejí kosti blízkého přítele. Nad zemí drsnou a chladnou.
Jasně, tahle slova zní jako snůška příšerných frází, jako kýčovitá skica. Jenže zkuste si pustit album Mr. M nashvillského spolku Lambchop a uvidíte, že se po chvilce octnete na stejné vlně.
Hluboký, přesně frázující hlas Kurta Wagnera (toho podivínského strýčka od vedle s bejzbolkou těsně nad brýlemi) si vás dovolí spoutat a na okamžik uvrhnout do světa otevřených ran, nedobrých okamžiků a věčných začátků. Ale spíše než o lament jde o nadhled a občas i o štiplavý úšklebek. Místo folk-rockových struktur s elektrickým duchem alternativní country předchozích alb je album plné křehkých písní s až soundtrackově dramatizujícími aranžmá. Částečně výsledek střetu country s orchestry poloviny šedesátek, částečně skladatelská práce podle Burta Bacharacha, částečně šeptání osamoceného chlápka s kytarou do zapadajícího slunce. To vše kompaktně a ku prospěchu věci.
Tu vyplouvá na povrch ze stěny zvuků lupající basa, tu předivo flétny, tu kytarový motiv. Žádné střemhlavé vpády a excentrické výstřelky, žádný vybočující či hitově zavánějící song, žádná osudová sóla. Stmelené kompaktní dílo. Skvostné (a skvostně podané) písničkářství s ladně vystavěnou jednotnou atmosférou. Deska plná pokory a dobrého světla na cestu pro Vica Chesnutta. Vlastně jen takové obyčejné, poctivé a upřímné písně strejdy od vedle.
Jestli vás tahle vlna bere, necháte se unášet po celou dobu. A klidně opakovaně. A jestli na vás bude vlna otevřeného srdce slabá, budete se od půlky topit nebo brodit na mělčině. Každopádně se vyplatí ji zkusit...
Lambchop – Mr. M (City Slang Records, 2012)
www.lambchop.net
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.