Martin Řezníček | Články / Recenze | 17.08.2016
Ostravská indierocková kapela Places získává poslední dobou cenné ostruhy i mimo Slezsko, zahrála pražské Roxy (jako support US Lights), na United Islands nebo na Rock for People 2016. Debutové album Distant Edges vyšlo u X Production, produkoval ho Tomáš Neuwerth a na master putovalo do Velké Británie. Urazilo dlouhou vzdálenost, stejně jako kapela na šestileté cestě k ní.
Profesionální přístup albu prospěl. Zvuk je vypiplaný a je slyšet snaha, aby každý tón (včetně vokálů) v často mnohavrstvé struktuře dával smysl. Perfekcionismus na druhou ubírá na syrovosti a deska působí na první poslech sterilně. Ladění je zasněné až melancholické, což sedí hřejivému hlasu zpěvačky Evy Konečné, chybí však větší rozmanitost: vše splývá do monotónního celku. Tento dojem se mění s každým dalším poslechem, kdy začnou na povrch vyplouvat subtilnější nástrojové i pěvecké nuance.
Nejvíce pozornosti upoutává pátá píseň 4AM, která provede posluchače svůdnou cestou až na okraj temnoty v hodině mezi vlkem a psem. Dechberoucí gradace z piana až do forte ve čtyřech minutách z ní dělá adepta na skladbu roku. Hitový potenciál, i když zabalený do indie kabátu, má Things Got Out of Control, jejíž intro připomíná Rooks od Shearwater. Při poslechu deváté One Silent Minute nelze než žasnout nad skleněnou křehkostí ženského hlasu, zpěvačka zde popouští uzdu emocím a závěr desky tak lze lépe uchopit. Tato píseň společně s 4AM dává tušit, že kapele by slušely aranže postavené na akustických nástrojích.
Album Distant Edges je i přes krátkou stopáž náročné na poslech – skladby nejsou prvoplánově líbivé a mají spíše introvertní kouzlo, přestože některé skladby působí nevýrazně. Debut Places se přesto povedl a ve vodách českého indie si najde vděčné posluchače.
Places – Distant Edges (X Production, 2016)
www.spoti.fi/1W4b8dF
www.bandzone.cz/theplaces
www.xproductionmusic.cz
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.