woko | Články / Recenze | 12.05.2015
Unhold se po dvaceti letech hraní v roce 2012 rozešli, takže jejich nová deska Towering bylo překvapení. Je to navíc sedm let od posledního Gold Cut, a jak je slyšet, sedm let udělalo v Unhold velké změny. Ze čtveřice je pětice přispěním Miriam Wolf. A i když dříve se v tvorbě Švýcarů ženský vokál vyskytoval, Miriam je novum a chlapům navíc přihrává na klávesy. Místo divokého sludge uspávací doom.
Na Towering kapela sahá více do Neurosis ducha a doplňuje ho vlastní identitou, ovšem pokud očekáváte současný zvuk, Unhold jako by se drželi deset let zpátky. Nejen že mix je špatný, některé postupy jako by vypadly z demo nahrávky místního revivalu Sepultury. Hned v úvodní Containing the Tyrant se tak střídá učebnicový postmetalový riff s něčím, co by se neztratilo v nu-metalu přelomu tisíciletí. Až při I Belong máme tu čest s matadory, kteří ví, co dělají, míchání mluveného slova a zpěvu za doprovodu syntezátorových dechů dává jasnější podobu celé desce. Vrchol oné věže (sic!) je až Voice Within, uvozený Miriamininým zpěvem a gradujícím riffem, který nese celou skladbu na bedrech - až na ten zpropadený klavír.
Jakmile Unhold naservírují slušný doomový základ, do zvuku se vnutí syntezátor nebo náhražka dechů. Dawn je sice jednoduchá a přímočará skladba, ale během těch devíti minut musíte přemýšlet, jestli by to bez toho klávesování nebylo lepší. S Towering není lehké se sžít, ale pokud se slupkou prokoušete, dostanete hudbu, kterou jste dlouho neslyšeli.
Unhold - Towering (Czar of Bullets, 2015)
www.unhold.bandcamp.com/album/towering
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.