Jiří Fiedler | Články / Recenze | 01.10.2014
Debutový Strange House a černá emo image, zahrnující delší vlasy s patkou, upnuté džíny na vychrtlých nožkách a silný nádech horror punku, to je minulost. Zůstaly jen ty nepříliš silné končetiny. S Primary Colours se totiž pětka z britského Southend-on-Sea vydala cestou radikálního řezu a následného zdokonalování nového zvuku, který lze popsat jako indie-space-dream-pop-rock s vlivy shoegaze a rané psychedelie. Od roku 2005 měl také zpěvák s napůl palestinskými kořeny Faris Badwan čas vyleštit své hlasivky od manického psycho-vřískotu a spolu s nově nabytým sebevědomím na Luminous slyšíme přímo sametově jemný hlas, který Faris může konečně právem považovat za originální.
Trvá skoro tři minuty, než se úvodní Chasing Shadows rozjede, a když to rozbalí, je jasné, že byla stvořena pro zahajování živých vystoupení. Je to typický zvuk Horrors, mixující shoegaze a novoromantický synthpop. First Day of Spring se může zdát až monotónní a je jasné, že Horrors za vás nebudou dělat všechno. Tady musíte být aktivním posluchačem a nacházet drobné detaily, které dokazují, že práce na materiálu zabrala více než rok v nahrávacím studiu. Další So Now You Know má repetitivní punc německých Kraftwerk s nádechem raných Simple Minds. In and Out of Sight má zas nejblíže k tomu být ukázkovým pop songem, ale tam, kde očekáváte, že přijde našlapaný refrén, všechno padá a ztrácí se ve fosforeskujícím oparu pychedelie. Jealous Sun dopadá téměř jako ono tuny vážící slunce a připomíná hledání správné cesty na Primary Colours. S Falling Star se věci dají do pohybu a zkreslené kytary přidávají drive disco-kokainovému bzučení, které místy připomíná stavy vzbouřeného žaludku. I See You není nejsilnější skladbou a může se zdát jako nudná vycpávka, ale naživo bude mít jiný rozměr. A Change Your Mind je skoro jako staromódní balady z padesátek. My and Yours je asi nejméně zapamatovatelným momentem nahrávky, Sleepwalk připravuje půdu pro mocné vyvrcholení s „kašmírovskými“ bicími, které ale samozřejmě nikdy nepřijde.
Luminous lze popsat jako pop s notnou dávkou tanečních linek a zkreslených kytar s připraveným slide válečkem na prsteníku. The Horrors ovládli vytyčený směr a dotáhli k dokonalosti svůj zvuk a vizi. Druhá revoluce se nekoná, ale krok vpřed to svým způsobem znamená. Čtvrtá deska je výstřelem světlice k nebi, která dává světu vědět, že chuligáni dospěli a časy neučesaného garážového punku jsou nadobro pryč.
The Horrors – Luminous (XL Recordings, 2014)
www.thehorrors.co.uk
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.