iob | Články / Recenze | 29.01.2016
Na poslední desce A Parallel Life se v Bruggách narozený grafik a zvukový designér, známý jako Ocoeur, snaží nahlédnout do trhlin tenké skořápky, podobné té mezi realitou a lucidním sněním.
Počáteční spřádání sonických pavučin chvějících se v jemném elektrizujícím poli působí nervózně a uklidňuje zároveň, spolu s nekonečnými ambientními plochami jako obzorem v dohledném horizontu. Nitky vzrušených zvuků se svazují a zamotávají na pozadí vyklidněné, přitom podmanivé atmosféry, připomínající medidativní mantru. I když digitálně vytvořené, ruchy s tzv. field nahrávkami, prohnanými procesem zvukového rozkladu anebo použitými živými nástroji, spolu souzní. Stejně tak jako si zde podávají ruku další protiklady sofistikovaného s náhodným, silné s jemným, a vzniká tak hmatatelné, ale neviděné pnutí, které je naopak funkční, zvukově celistvé a způsobile uhlazené. O chvíli později přijdou na řadu i rytmické prvky, ne však pro stimulaci posluchačovy pozornosti, ale aby poskytly autorovi větší prostor pro další způsoby vyprávění.
Výsledný dojem je za hranicí sound designu (vždyť sám Ocoeur spolupracuje na fungování hned několika hudebních labelů), a když připočteme avizovanou, pro tutu příležitost vytvořenou instalaci a představíme si ji v prostoru obehnaném zrcadly – Elektry pod Chemistry Gallery –, můžeme čekat zvláštně čarovný zážitek.
Ocoeur - A Parallel Life (n5MD, 2014)
www.soundcloud.com/n5md/ocoeur-a-parallel-life
Live: Festival Spectaculare presents:
n5MD showcase: Ocoeur | Port-Royal | Vittoria Fleet
30. 1. 2016 Chemistry Gallery, Praha
www.facebook.com/events/1656391567967460
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.