Veronika Viková | Články / Recenze | 08.09.2022
Gleb Veselov, raper původem z Ruska, je na scéně od roku 2009 a do povědomí posluchačů se dostal hlavně díky albu Lavička Pimpin‘ (2017). Staví na žánrech jako grime nebo drum’n’bass a právě jeho beaty a flow mu pomáhají odlišit se od rapových kolegů. Na novince Big Boy FM najdeme jak věci, na které jsme u Gleba zvyklí – typické d’n’b beaty, rychlý rap a texty o vlastním životě, tak i nové prvky, jako třeba více melodických podkresů, což je příjemné osvěžení.
Gleb rap v tracku Homie Rap personifikuje, je to jeho „největší parťák“: „S tým chorym bastardom som videl všetky festy a kluby/ kvôli nemu som sa bavil s pofidérnymi ľuďmi/ striedali sme spolu skupiny a divné bandy…“ Hudební minulosti se věnuje i v tracku Big Boy FM, i tady rapuje o tvůrčí krizi, o momentu, kdy si uvědomil, že se musí odlišit od ostatních a najít svůj vlastní styl.
Na desce najdeme pouze jeden featuring, a to v tracku MC Erik & Barbara. Tu si pozval zpěvačku Nataliu Hulejovou, která se po jeho boku v minulosti už objevila, na albu Anarchia od rapera Sameye. Hulejová je zpestřením, podobně jako zakomponování slovenské klasické hudby - v tracku Na skalách remix byla použita skladba Krásne je v Tatrách od Dušana Pálky, Glebův rap tu doplňuje beat od VibeChiefa. Tato kombinace album ozvláštňuje a přidává mu na zajímavosti.
Album se textově příliš neliší od předchozích, opět se objevují hlavně témata týkající se jeho osobního i profesního života, tvorby a jeho antihype postoje. Beaty, které už tradičně produkoval Komander, rovněž nepřekvapí, tedy až na melodičtější momenty. Gleb si uchovává svůj rukopis i nápaditost, ale svůj stín nepřekračuje. Může to být dost, nemusí to být málo. Do příště.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.