prof. Neutrino | Články / Recenze | 19.07.2017
„Vtom jsem viděl jinou šelmu, jak vyvstala ze země: měla dva rohy jako beránek, ale mluvila jako drak.“
Subverzivní dvojice The Bug vs. Earth vydala velké album, a to jak významem, tak rozlohou. Kolaborace dubstepového mága Kevina Martina ze stáje Ninja Tune a drone metalového ekvilibristy Dylan Carlsona dala vzniknout ojedinělé spektakulární desce Concrete Desert, mapující šílenství mětské vyprahlosti. Postapokalyptická atmosféra se zhmotnila v dystopický příběh beze slov a slitování - Show No Mercy.
„Tu se otevřel Boží chrám v nebesích, a bylo v něm vidět schránu jeho smlouvy; rozpoutaly se blesky a rachot hromu, zemětřesení a hrozné krupobití.“
Od dob legendárního illbientního projektu Scorn Micka Harrise a monstrózních alb Colossus nebo Gyral se jen málokomu podařilo zhmotnit takto rozsáhlý epický epos (sic!), který by vystihoval zmar a odvržení světa, a přitom nebyl jen snůškou agrese a pseudo-nelítostné brutality. Od úvodní The City of Fallen Angels přes Agorafobia, Other Side Othe World, Hell A, Snakes vs. Rats až po závěrečnou patnáctiminutovku Concrete Desert udržují napětí jak drone ambientní kompozice, tak plíživé beatové litanie podpořené notnou dávkou industriálního lomozu. Možná by mohla zazpívat Diamanda Gallás a iluze pekla by byla dokonalá...
„Lidé ze všech národů, čeledí, jazyků a kmenů budou hledět tři a půl dne na jejich mrtvá těla a nedovolí je pochovat.“
Betonová poušť, asfaltový očistec a postindustriální limbo. Belzebub, Bafomet, Padlí andělé, Jezdci apokalypsy jako fata morgana v arabské poušti. Aleister Crowley číhá a brousí si zuby na repete. Soundtrack k aktualizovanému Janovu zjevení, k biblické apokalypse.
„Až ukončí své svědectví, vynoří se z propasti dravá šelma, svede s nimi bitvu, přemůže je a usmrtí. Jejich těla zůstanou ležet na náměstí toho velikého města…“ (Janovo zjevení - Apokalypsa)
The Bug vs. Earth - Concrete Desert (Ninja Tune, 2017)
www.ninjatune.net/release/the-bug-vs-earth/concrete-desert
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.