Adam Zámečník | Články / Recenze | 16.02.2017
Jedna věc se musí The Flaming Lips nechat, a to sice jejich nepředvídatelnost. Po dvou velmi experimentálních deskách a kolaboraci s Miley Cyrus (?!?) už opravdu nikdo nevěděl, jakou další podivnost tito psychedeličtí matadoři chystají. Oznámení patnáctého alba Oczy Mlody s tím, že půjde hlavně o návrat k popovější formě, bylo tudíž přinejmenším zajímavé. Jde tedy o další Yoshimi Battles the Pink Robots (2002) nebo o pouhý barettovský klávesový recitál?
Jak se s prvními šumy titulní skladby ukáže, tato deska rozhodně nebude znamenat návrat k hravému psychedelickému popu, se kterým zažívali The Flaming Lips úspěch na počátku milénia. Tento dojem se potvrdí s první zpívanou písní How, kde se hluboko v syntezátorové mlze ozývá frontman Wayne Coyne. Pravda, na rozdíl od předchozí desky The Terror (2013), kde se vyzpívával z bolestivého rozchodu, je aktuální lyrika vesele infantilní, jak potvrzuje třetí skladba There Should Be Unicorns, která je skutečně o nedostatku jednorožců na světě. Přesto je novinka v mnohém hudebním pokračováním The Terror, prim hrají syntezátory a zasněnost. Se snovou atmosférou se však pojí i hlavní problém – výrazných písní a melodií tu je poskrovnu. Zájem posluchače se probouzí až v druhé polovině desky, obzvláště v sedmiminutové Listening to the Frogs with Demon Eyes a možná paradoxně v poslední We a Family, kde se v refrénu objeví i Miley Cyrus.
I když předešlá alba Embryonic (2009) a The Terror nebyla zrovna nejpřístupnější, zaujaly experimentální instrumentací a odvážnými změnami v tehdy poněkud zahnívajícím rukopisu The Flaming Lips. Oczy Mlody bohužel nepřináší výrazné změny a vyznívají poněkud naprázdno, jeví se jako přechodník mezi jejich experimentální etapou posledních několika let a blížícím se novým zvukem. Jsem zvědav, která hvězda ze stáje Disney Channelu zase objeví trávu a rozhodne se pro zarážející kolaboraci. Doufám, že se někdo takový najde.
The Flamings Lips - Oczy Mlody (Warner Bros, 2017)
www.flaminglips.com
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.