Daniel Nádler | Články / Recenze | 13.03.2019
Night Lovell prorazil před pár lety díky svému osobitému zvuku, produkci a ojedinělé atmosféře, vycházející z mrazivé Ottawy. Z jeho skladeb byla cítit syrová kreativita, připomínající prvotiny Travise Scotta jako Owl Pharaoh nebo Lights (Love Sick). V záplavě soundcloudové vlny nových interpretů si Night Lovell plul ve svém černém, pirátském korábu vlastním směrem plným zajímavých zákrut.
To však nelze říct o desce, kterou měl zúročit svou tříletou odmlku. Pomocí příběhu odehrávajícího se na pozadí desky, Night Lovell metaforicky vykresluje stav své depresivní mysli, v níž byl lapen během snahy o vytvoření nového díla. Posluchače vtáhne do svého nevědomí, kterému Night Lovell naslouchá na jakési odlehlé samotě. Jenže Goodnight Lovell nám dává doslova dobrou noc a společně s ním se probudíme až při poslední písni.
Jedním z kamenů úrazu je monotónnost – v polovině nahrávky začnou všechny beaty splývat, všechno jede v jedné a té samé linii, velkým zklamáním je pak absence jakýchkoliv rapových dovedností. Tracklist o osmnácti položkách je postaven na jedné flow. Night Lovell není schopný jakkoliv pozměnit, obohatit, zrychlit či zpomalit tempo, a to ani když ho k tomu vybízí hostující kolegové. Výjimkou jsou tracky Joan of Arc, Bumble Bee a minutový interlude Unknown Location.
Deska je zahalena temnotou, z její atmosféry je cítit potenciál a spoustu psychické bolesti, kterou si Night Lovell v posledních letech procházel, o terapeutickém charakteru nahrávky nemůže být pochyb. Rovněž často velmi jednoduchá struktura jeho textů v sobě skrývá více záhad než kdejaké hloubavé myšlenky jiných rapperů… Jednadvacetiletý Night Lovell nezahálí, posouvá se a pomalu dozrává, ale musí se naučit dát svým nápadům adekvátní formu, nikoliv je ždímat jen na půl.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.