Jakub Koumar | Články / Recenze | 30.07.2015
Václava Havelku zná dnes pomalu každý, ale ne každý ví, že se pod pseudonymem Vac Da Hawk věnuje i experimentální hudbě. A přestože City Fox on Acid je jeho prvotina, za sebou už nějaké to škádlení ušních bubínků má, hlavně díky narůstající koncertní praxi s Bonusem nebo z experimentování s Carlem Warwickem v projektu Were Mute.
Mazáctví a hudební nadhled. Rozmanitost, jakou dokáže vtisknout stylům, v jejichž vodách ho potkáváme na albu, je odzbrojující. Ve čtveřici skladeb představuje drone, noise, experimentální hudbu, ambient i konkrétní hudbu. Tu používá velice rafinovaně, zakomponování nahrávek do skladeb je nenápadné a citlivé, až se jakékoliv asociace na jejich původ vytrácejí. Konkretisté by měli radost.
Skladby jsou zvukově vyvážené a vyrovnané, liška ví, co dělat, aby se její pouť nestala divokým a temným bad tripem. Pozorně naslouchá okolí a gurmánsky ho nasává nozdrami citlivými na každou změnu vůně, její velké uši znásobují šelesty, díky čemuž slyší masivní a vše obalující plochy, plné hřmícího mručení přerůstajícího v drony. Ani na chvíli ji nenapadne zakousnout se do svého ocasu a požírat sama sebe, zároveň není zbytečně opatrná a rozšířené zorničky neuhnou před razantním zvukem.
To, co je mohutné, nemusí být bohaté a místy jsou nahrávky ploché. Ostrý industriální nádech v prvních dvou skladbách zbytečně dominuje a rozsáhlejší části ztrácejí na síle. V After Lunch Nap ovšem Havelka rozehrává působivě spletitou a vrtošivou ruchovou kompozici a v závěrečné titulní skladbě City Fox on Acid pak dává vyniknout prostorové a ambientnější koláži. Vytváří tak kontrastní a katarzní prvek, empatický a emocionální závěr.
Vac Da Hawk jako by na svém debutovém EP pořád ještě hledal finální experimentální výraz. City Fox on Acid působí jako poněkud bezhlavý a snad příliš fascinovaný ponor do nedozírných hlubin. Přitom ale projevuje mimořádný cit pro skládání zvuků a koncentraci na konkrétní způsob práce. Tento debut jednoho z mnoha Havelkových alter eg je jasným důkazem, že i na této scéně s ním nemusíme, ale chceme počítat.
Vac Da Hawk – City Fox on Acid (Stoned To Death, 2015)
www.vacdahawkoff.tumblr.com
www.soundcloud.com/stoned-to-death-records/vac-da-hawk-after-lunch-nap-2015
Live: Vac da Hawk + Sajtban
02.08.2015 17:00 | Býčí skála, Brno
www.facebook.com/events/1056297834382676
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.