Eliška Zamouřilová | Články / Recenze | 29.11.2016
Nashvillský rockový band Kings of Leon vydal sedmou studiovku WALLS aka We Are Like Love Songs. Kapela složená ze tří bratrů a jednoho bratrance skládala songy v losangeleském nahrávacím studiu, kde vznikala i jejich počáteční tvorba. Z WALLS sálá jinakost, Kings of Leon za pomoci producenta Marka Darvse (Coldplay, Arcade Fire) více experimentovali. A změna jim prospěla.
Úvodní Waste a Moment změnu nenaznačuje. Je cítit podobný drive a nadupaná energie jako v případě Sex on Fire z desky Only By the Night, která je jednou z nejúspěšnějších v kariéře Kings of Leon. Reverend zaujme svou vtíravostí, když jeden sampl provází skladbu od začátku do konce a vybrnkávání elektrických kytar společně s vokály Caleba Followilla vyplaví řádnou dávku endorfinů. Chytlavost je mimořádná, stejně jako u dalšího povedeného tracku Around the World, který se zasekl v rockových šedesátkách, stejně jako v popových mělčinách. Followill tvrdí, že svět, ve kterém žijeme, je popově orientovaný a že není prostor pro rock, jaký dělají. Proto chtějí být takoví, aby je lidi vnímali, aby je začali poslouchat.
Píseň Over se paradoxně vrací k jejich kořenům, do doby, kdy s hudbou začínali. Je rockovější, kytarovější, chraplavější a taky upřímnější, Followill se v ní vyrovnává se svou závislostí na alkoholu a s pobytem v léčebně. Druhá část nahrávky mění volume i rychlost. Opouští divokost a dostavuje se lehčí agonie v podobě songů Conversation Piece nebo Muchacho s latinskými rytmy a perkusemi. Pár dojáků k nim prostě patří. A pokud nezanechalo šrám na srdci předchozích jedenáct skladeb, stejnojmenná Walls to jistí.
Kings of Leon na novém albu prokázali talent na méně vlezlé rádiové hity, které mají potenciál dostat se na vrchol hitparád. WALLS je směskou sentimentality, baladického přednesu a našlapaného pop-nezávislého rocku, který se má kam vyvíjet. Těžko říct, jestli posunem za hranice rocku neztratí fanoušky, ale možná najdou nové, dychtící po světě, kde Followillové dostanou svůj prostor.
Kings of Leon – WALLS (RCA Records, 2016)
www.kingsofleon.com
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.