Anna Pleslová | Články / Recenze | 11.08.2015
WhoMadeWho. Dánská formace hned s několika záměrnými gramatickými chybami ve jménu. Jeppe Kiellberg, Tomas Høffding a Tomas Barfod jsou všichni z cool města – Kodaně. Milují legraci a zároveň velmi deep/melancholické texty, zpěvák Jeppe miluje movember po celý rok a všichni milují převleky na koncerty. Minulý rok v květnu se zastavili u nás v Akropoli a předvedli skvělé vystoupení plné energie a práce s publikem.
WhoMadeWho nezahálí a poslední roky vydávají alba jako na běžícím pásu. Po rok starém Dreams si teď střihli alespoň EP, které se jmenuje Ember a navrací je ke kořenům. Většina skladeb je instrumentálních, „jen si tak hrajeme s nástroji a do toho něco broukáme“, takhle kdysi začínali - jako instrumentální rockové trio hrající po nočních klubech.
Od eponymní prvotiny je aktuální EP jemnější a elektroničtější. Vévodí mu titulní Ember, magnet, kolem kterého se ostatní písně točí jako planety kolem Slunce. Track s typickou hlubokou basovou linkou a futuristickým disko rytmem; když před nástupem vokálu zůstane jen klávesové jádro a zvláštní mlhovina, do vzduchoprázdna najednou zazní ozvěnou: „If you say that you are free, come out and be it here with me…,“ aby opět nastoupily další nástroje. Vyvážený, čistý klenot.
WhoMadeWho v několika rozhovorech řekli, že nové EP chtěli udělat uvolněné, stejně jako dělali hudbu na začátku kariéry, ničím nesvázáni. Ember vzniklo za dva týdny a je to znát, je z něj cítit spontaneita a intuice, za něž by si i některé zavedenější kapely nechaly useknout ruku. EP Ember dává tušit další plnohodnotné nahrávky. Že by už příští rok?
WhoMadeWho – Ember EP (Get Physical Music, 2015)
www.whomadewho.dk
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.