Eva Karpilovská | Články / Recenze | 01.06.2023
Čtyři roky koncertování, cestování po Americe a sbírání inspirace. Nové album britských Holy Moly & The Crackers nazvané Solid Gold představuje pestrou směs žánrů, která nepřestává být soudržná a opírá se o pevné rockové základy, je plná emocí a vyspělé sebereflexe.
Že se má Solid Gold opírat o vlivy Boba Dylana, Carole King či „kytarové riffy Jacka Whitea v jeho nejšílenějším období“? Písně na albu spíš ovlivnila vlastní zkušenost Holy Moly & The Crackers – v hudbě i v textech. Rázem se tak octneme v autě na půlnoční projížďce podél moří, která se jednou možná rozdělí, jako se rozdělí lidské srdce, než z něj zbude jen kus tvrdého zlata. Refrén titulní skladby je chytlavý jak síť na motýly, stejně tak její nosný kytarový riff. Podobné platí i pro Skyline Drive, ve které si teď a tady užíváme cesty plné panoramatických výhledů.
Cestování čiší i z rytmů skladeb, pohodově plynoucích celou stopáží. Nechybí vroucí pocity lásky, která je možná jen zlozvykem (Bad Habit) nebo vzdor těla vlnícího se jako řeka (Like a River) a s řekami se zas vracíme k plynutí, cestám, proudům. Rychlejší rytmy střídá zklidnění (folková Come On Down) a to zase horoucnost (Hot Red), nejvydařenější My Money zaujme vedle basové linky i tím, že zpěvačku Ruth Lyon na začátku vystřídá kytarista (a současně manžel) Conrad Bird.
Solid Gold je album energické, stejně jako bývají živá vystoupení Holy Moly & The Crackers. Přispívá k tomu rytmická soudržnost kapely i soulový zpěv Lyon s autentickým přízvukem odněkud z Newcastlu. Bez ní by taky kapele chyběly housle, které veskrze poprockovým písním dodávají folkový sound (balada Give Me a Hammer).
Desku uzavírá skladba Angeline silným basovým riffem a rytmem, který potvrzuje, že by skupina chtěla být zpět v Texasu, na širokých dálnicích a ještě širším nebem nad hlavou. Solid Gold je jako čerstvě vyrýžované zlato, které si kapela přivezla z cest po amerických dálavách a ke kterému přidala vnímavost, roztančenost i sebevědomí.
Holy Moly & The Crackers (uk)
web
živě: Colours of Ostrava
19.–22. 7. 2023 Dolní Vítkovice, Ostrava
Fb událost
foto © se svolením Holy Moly & The Crackers
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.