Články / Sloupky/Blogy

Zvuky hluku a ticha v kasematách nicoty - The Body

Zvuky hluku a ticha v kasematách nicoty - The Body

David Vo Tien | Články / Sloupky/Blogy | 12.04.2014

Poté, co jsem se narodil, začal jsem umírat. Každý nádech je prchavá naděje a s každým vydechnutím jsem blíž smrti. Přestal jsem spát, protože spánek je příbuzný smrti. Ještě nechci umřít. Vidím stíny, naše duše bývaly čisté. Bolest trvá věčně. Chcípnu tady.

Pokud máme hovořit o nové desce The Body, jež je kolaborací s Haxan Cloak, musíme hned zkraje pohřbít označení „nejlepší deska“, protože tím by to také mohlo skončit. V Top 10 alb, které si sami v lese za úplňku nepustíte, tohle vede na celé hrobníkově lopatě. Pokud si I Shall Die Here v lese dáte, tak se buďto rádi posíráte strachy, nebo chcete poslat svůj zdravý rozum na cestu kolem světa.

Za použití recenzentského klišé o „životním soundtracku“ mluvíme v tomhle případě o soundtracku k umírání. Přebuzený řev, kterému nelze rozumět jediné slovo, doprovází těžké kytarové rány, o riffech nemůže být řeč. Sludge je od této chvíle pro něžné, křehké duše, neboť The Body na zasfaltované smrti posouvají hranice sludge metalu o míle dál. To celé dusí vesmírně chladná, zákeřně neurotická elektronika. Hovno dark ambient. Chirurgicky přesné tahy samply a ruchy. Tónování bezútěšné zvukové krajiny. Příbuznost s monolitickým zvukem Sunn O)))? Kecy! Fúze The Body/Haxan Cloak rituálně klade zvukové pasti mezi hlukem, tichem a nicotou.

Technicky nenáročná hudba? Značně diskutabilní. Pokud nezvládneš portrét ani krajinu, černý obdélník na černém pozadí je pouhou vyprázdněnou manýrou. Síla je v kompozici. Sludgemetalové haiku o smrti. Bezcitný vzkaz. Abstrakce nikoli. Naopak velice konkrétní, hmatatelné, sugestivní. Jako když ti někdo dýchá na krk. Tikot hodin, na kterých se zastavil čas už před lety. Co se týče smrti, čas je irelevantní.

Info

The Body – I Shall Die Here (RVNG, 2014)
https://rvng.bandcamp.com/album/i-shall-die-here

Live: The Body (us) + ██████ + Lovci Lebek
13. 4. 2014, Chapeau Rouge, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

5 zimních písniček pro tichou noc podle Full Moonu

redakce 22.12.2024

Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.

Šejkr #145: Peříčka

Michal Pařízek 13.12.2024

Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.

Proč je jetel špatným křesťanem? Protože si nepřeje být spasen. (Gurumánie)

Minka Dočkalová 12.12.2024

Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.

Preview: Le Guess Who? 2024

Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024

Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.

Šejkr #140: V obraze

Michal Pařízek 04.10.2024

Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.

Šejkr #139: „I’m sure we’re not the only ones“

Michal Pařízek 20.09.2024

Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…

Šejkr #138: Prsten

Michal Pařízek 06.09.2024

Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…

Tak daleko, tak blízko: Mario „Dust“ La Porta (Psychopathic Romantics)

redakce 29.08.2024

Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.

Šejkr #137: V přízemí

Michal Pařízek 23.08.2024

Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.

Válová a Janáček, abstrakce na třetí

Veronika Mrázková 13.08.2024

Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace