Tereza Tůmová | Články / Recenze | 06.03.2014
Broken Bells drží směr prvního alba a nevzdávají se příležitosti pokračovat ve spolupráci a přátelství. Uvolněnost je z druhé, únorové desky cítit. Takhle pomalu, plynule a měkce padají sněhové vločky za tichého rána. James Mercer (The Shins) a Brian Burton (Danger Mouse) se rozhodli zkompletovat výsledky komunikace za poslední tři roky a přesvědčit nás, že to se svým projektem myslí vážně.
Vydávají sérii sci-fi minifilmů a u Davida Lettermana si dokonce namísto propagace desky dovolí cover The Beatles (stylově v době padesátiletého výročí prvního vystoupení Beatles ve Státech). Broken Bells nemají ambice přinášet nové motivy, ale nechat lidi tančit a bavit hlavně sami sebe možností kooperace. Motivace ve formě upřímně dotažené spolupráce 50/50 dává šance vymknout se vedoucím pozicím v dalších projektech a díky tomu je tu After the Disco s otevřenými slovy o všední existenci.
Hudebně sledují směr eponymního alba z roku 2010 a úsporně nechávají ve hře jen pár nástrojů. Bez zbytečně širokých aranžmá dávají vyniknout prožitkům prostřednictvím charakteristicky plechového hlasu Jamese Mercera. Nejde tu o přílišnou euforii, excitaci emocí, ale klidné rytmy konejšící k uvolněnému pohybu. Lehké taneční kroky doprovázejí pochmurnější slova, inteligentní projev a ladnost vyjádření. Vyzrálost je vzhledem k domněnkám o krizi středního věku na místě.
„After the Disco má být o tom, že po party začíná život, že jednou zestárnete a zemřete, a s tím se nedá nic dělat. Na rozdíl od prvního je toto poněkud temnější album.“ Z většiny songů promlouvají (s jistou mírou sarkasmu) rozpaky, jak naložit se životem, ustát zklamání a jiné ordinérní, ovšem kruciální otázky. Děkujeme za upřímnost.
Oba singly, po instrumentální stránce nejvýraznější, After the Disco a Holding on for Life následují úspěch The High Road z prvního alba a táhnou desku výš. Přidává se ovšem i úvodní Perfect World, zbytek plyne až k závěrečné, ironizující The Remains of Rock And Roll. Nahrávky charakterizují jednoduché linky bicích, kytara a efekty slouží jen k podkreslení dojmů, hlavní slovo má James Mercer a jeho variabilní intonace. A precizní produkce Briana Burtona vymezuje jeho padesátiprocentní podíl na úspěchu.
Pokud je úmyslem projektu Broken Bells bavit publikum a nechat ho zasněně podupávat v rytmu, těším se na živé setkání. Pro škatulku pop sakra dobrý.
Broken Bells - After the Disco (Columbia Records, 2014)
http://www.brokenbells.com
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.