Anna Pleslová | Články / Recenze | 17.03.2014
Před čtyřmi roky se na trhu zjevil nový projekt s názvem Broken Bells, za nímž stál v té době asi nejvíc cool producent Danger Mouse a frontman úspěšných The Shins - James Mercer. Všechno klaplo. Příjemná inteligentní hudba plus zajímavý vizuál - úspěch se dostavil ihned.
O to příjemnější bylo, když před půl rokem vyšla zpráva, že Broken Bells budou vydávat druhou desku. Byla jsem zaskočena, přeci jen je to pouze vedlejší projekt a v těch se příliš často nepokračuje (vzpomeňme např. na The Good, the Bad & the Queen Damona Albarna). Před vydáním proběhla vydatná hype kampaň s vědecko-fantastickými filmečky, kde obsadili hlavní role Anton Yelchin ze Star Treku a Kate Mara z House of Cards. Z koule, co mají Broken Bells ve znaku, se stala vesmírná loď, kterou pilotovali astronauti Mouse a Mercer.
Album After the Disco je laděné do sci-fi melancholické atmosféry. Prozrazoval to už první kousek z desky Holding on for Life, osmdesátkové synthpopové aranžmá a falsetový zpěv à la Bee Gees zavedou do hvězdných časů Vladimíra Remka. První singl má ještě šťávu, se zbytkem alba je to ale horší. I když jsou jednotlivé songy rozmanité, některé jdou více do soulu, jiné zas do diska, téměř všechny mají podobnou stavbu. Rychlý začátek s výraznou basovou linkou nebo bicími, do toho Mercerův zpěv a refrén s přemírou ženských a místy (nedej bože) dětských hlasů. Amerika, gospel, patos, velkolepost... trubky, smyčce, všechno zdvojené tak, aby to chytlo za srdíčko. Minulé album bylo skromnější a - silnější.
A takhle to jde stále dál až do písně Medicine, která obsahuje Mercerův optimistický vokál a atmosféru, díky níž to není jen obyčejný pop. Fanoušci Broken Bells nebudou z After the Disco zklamáni, přeci jen si nahrávka drží laťku z minula. Jen to pánové psali, jako by už opravdu měli (nejen) po diskotéce.
Broken Bells – After the Disco (Columbia, 2014)
http://www.brokenbells.com
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.