Michal Pařízek | Články / Recenze | 23.12.2013
To, co minulé album BKO jenom naznačilo, Dirtmusic na novince dokonali. Chris Eckman a Hugo Race (třetí původní člen Chris Brokaw po BKO z kapely odešel) se ponořili do širokého proudu africké hudby, na novém albu snad ještě hlouběji, než se to povedlo komukoliv před nimi. Novinku natáčeli v září loňského roku v Bamaku a právě tehdejší situace dala desce název. Troubles je vlastně velice mírné slovo na to, co se tenkrát v malijské metropoli dělo, přes pouliční boje, násilí na obyvatelstvu a politické veletoče z nahrávky dýchá poměrně pozitivní nálada. Dvojice rockových matadorů vyrazila na nahrávání do Mali jenom s několika texty, materiál téměř kompletně vznikl ve studiu a dostal díky tomu nádherně přirozenou a uvolněnou atmosféru.
Chris Eckman produkoval desky Samby Tourého a Bena Zabóa, které nedávno vyšly také na sublabelu Glitterbeat, a oba mu teď spolupráci na novince Dirtmusic oplatili. Crew nahrávacích sessions tvořili členové jejich formací, hostují taky významné místní zpěvačky, například Virginie Dembele, která zpívá v souboru Rokie Traoré. Eckman s Racem se nechali vést divokou krví a náturou místních; nahrávky stačilo jen okořenit groovy kytarou, soulovým feelingem a výjimečně rock’n’rollovou zkratkou. Afričtí hudebníci dostávají často hlavní role včetně ústředních pěveckých partů, Eckman s Racem místy nezpívají vůbec. Autorský rukopis je na albu pochopitelně cítit, ale jinak jde o soudržný, eklektický a pulsující organismus s velikou vnitřní silou. Nejlepší na tom všem je, že nahrávací sessions byly tak povedené a plodné, že na začátek příštího roku se chystá pokračování.
Dirtmusic – Troubles (Glitterbeat Records, 2013)
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.