Jiří V. Matýsek | Články / Recenze | 15.10.2016
Navzdory známému přísloví padají někdy jablka velmi daleko od rodných stromů. Příkladem par excelence budiž Sindri Eldon, syn nejdůležitějšího vývozního artiklu Islandu, Björk. Bitter & Resentful, Eldonova aktuální deska, v ničem nepřipomíná máminy avantgardní experimenty na hranici poslouchatelnosti. Naopak - svou hudbou jde až na dřeň přímočarého amerického alternativního rocku z půlky devadesátých let, nelze si nevzpomenout např. na Lemmonheads. Eldonova deska je našlápnutou, pozitivní kolekcí skladeb postavených na jednoduché instrumentaci a klenutých melodiích (a capella úvod titulní skladby).
Přes sluníčkovou atmosféru se nahrávka Bitter & Resentful nebojí rýpnout do aktuálních problémů. Úvodní America, An Ode je ódou jen stěží - asi jako letité Born in the USA od Bruce Springsteena. Album propojuje pohled člověka zvnějšku (Sindri Eldon se narodil na Islandu) s pohledem cizince, přinášejícím ono kýžené kritické ostří, zábavně kontrastující s letní, až kalifornskou atmosférou (jakkoliv vzniklo v Seattlu). Písničkářská rovina celek posouvá od nezávaznosti ke kritičnosti, od slunce k temnějším podtónům.
Deska téměř nebrzdí (až na ambientní klavírní plochu v závěru skladby Doer a posmutnělou Things Coming to a Head), je až punkově vyostřená, kupředu ji ženou tvrdé bicí i lehce zašpiněné kytary a zdobí krystalicky čistá produkce. Nenudí, je dostatečně variabilní na to, aby dokázala udržet posluchačovu pozornost. Přesto by jí možná prospělo lehké zkrácení (viz naředěná skladba 18 a s popem přespříliš koketující Irma (The Game)), hodina je trošičku moc. Přes tyto drobnosti zůstává jediné - přímočarý rock'n'roll s kritickým ostnem. To je asi nejpříhodnější popis Bitter & Resentful Sindriho Eldona.
Sindri Eldon - Bitter & Resentful (Knick Knack Records, 2016)
www.sindrieldon.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.