Anna Pleslová | Články / Recenze | 26.10.2015
Foals na svém čtvrtém albu zůstali věrní fanouškům a pokračují v zavedeném stylu. Jsou zábavní, hutní, trochu funky, trochu taneční a jen o něco víc drsnější než na Holy Fire. Dokonce se zdá, jako by složili nový materiál tak, aby fungoval hlavně live. Takže více epických refrénů a rychlejších skladeb.
Povedl se singl What Went Down - našlapaný track, co se s ničím nepáře, druhý Inhaler. Mountain at My Gates funguje taky dobře, jen se nezbavíte dojmu, že rychle vyvane. A tím se dostáváme k největšímu problému celé desky, jepičí život je cítit z velké časti skladeb. Jsou dobré, baví, na koncertě budou super, ale ... ALE. Je znát, že se s nimi Foals buď párali a vyhladili je až moc, anebo se flákali, a písním chybí zajímavější, neotřelejší a neoposlouchané nápady. Producent James Ford, který předtím chodil na kafe s Mumford & Sons a Jessie Ware, alternativnějšímu přístupu asi taky moc nepomáhá. Nejvíc fungují ty nejpomalejší kousky jako London Thunder nebo A Knife in the Ocean - vybroušené, nápadité, přitom dokonale jednoduché. Tady je to napětí, které Foals jinde utíká. Taky je třeba zmínit Albatross, pro kapelu netypickou věc, kouzelný fantasy feeling zní překvapivě dobře. Highlight alba.
What Went Down je na první poslech skvělé album nabité potenciálními singly a není divu, že už po týdnu od vydání má tři oficiální. Jen po pár posleších mu dochází dech a nudí, věci na efekt nikdy dlouho nevydrží. Foals vždycky fungovali na sexy kombinaci Yannisova vysokého zpěvu a tanečnějších strun na drsnějším podkladu. A stále se vymykají záplavě britských indie kapel, okupují vrchol scény společně s Kasabian, Alt-J, Maccabees a dalšími. Jen pozor, pánové, stojíte proklatě blízko propasti s šedou lepkavou hmotou, kde se topí ti bez originality.
Foals - What Went Down (Transgressive Records, 2015)
www.foals.co.uk
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.