Anna Pleslová | Články / Recenze | 26.10.2015
Foals na svém čtvrtém albu zůstali věrní fanouškům a pokračují v zavedeném stylu. Jsou zábavní, hutní, trochu funky, trochu taneční a jen o něco víc drsnější než na Holy Fire. Dokonce se zdá, jako by složili nový materiál tak, aby fungoval hlavně live. Takže více epických refrénů a rychlejších skladeb.
Povedl se singl What Went Down - našlapaný track, co se s ničím nepáře, druhý Inhaler. Mountain at My Gates funguje taky dobře, jen se nezbavíte dojmu, že rychle vyvane. A tím se dostáváme k největšímu problému celé desky, jepičí život je cítit z velké časti skladeb. Jsou dobré, baví, na koncertě budou super, ale ... ALE. Je znát, že se s nimi Foals buď párali a vyhladili je až moc, anebo se flákali, a písním chybí zajímavější, neotřelejší a neoposlouchané nápady. Producent James Ford, který předtím chodil na kafe s Mumford & Sons a Jessie Ware, alternativnějšímu přístupu asi taky moc nepomáhá. Nejvíc fungují ty nejpomalejší kousky jako London Thunder nebo A Knife in the Ocean - vybroušené, nápadité, přitom dokonale jednoduché. Tady je to napětí, které Foals jinde utíká. Taky je třeba zmínit Albatross, pro kapelu netypickou věc, kouzelný fantasy feeling zní překvapivě dobře. Highlight alba.
What Went Down je na první poslech skvělé album nabité potenciálními singly a není divu, že už po týdnu od vydání má tři oficiální. Jen po pár posleších mu dochází dech a nudí, věci na efekt nikdy dlouho nevydrží. Foals vždycky fungovali na sexy kombinaci Yannisova vysokého zpěvu a tanečnějších strun na drsnějším podkladu. A stále se vymykají záplavě britských indie kapel, okupují vrchol scény společně s Kasabian, Alt-J, Maccabees a dalšími. Jen pozor, pánové, stojíte proklatě blízko propasti s šedou lepkavou hmotou, kde se topí ti bez originality.
Foals - What Went Down (Transgressive Records, 2015)
www.foals.co.uk
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.