Články / Recenze

I don't want a outcome - Bones

I don't want a outcome - Bones

Mikuláš | Články / Recenze | 26.08.2014

Živá voda z artéských studní dala vzniknout jedné z nejzajímavějších rapových nahrávek aktuálního roku. Elmo Kennedy aka Bones se zatím v duchu svého „I don't want a outcome“ úspěšně vyhýbá většímu mediálnímu zájmu, je ale otázkou, jak dlouho se mu jeho hra na schovávanou pod zemí bude ještě dařit. Kolektiv tvořený lidmi „SESH“ týmu či spřátelených kolektivů Hollow Squad a Waterboyz se v rámci scény celkově vyznačuje originálním zvukem, Bones ale může kromě hypnotické atmosféry dané výběrem typických instrumentálek i osobité flow zaujmout texty i obrazově.

Mladistvá, depresivní, přesto stoicky klidně podaná látka propletená odkazy k dětství prožitému v minulých dvou dekádách je spolu se zajímavými VHS klipy lákavým zábleskem v bahně současného rapového dění. Jestli jste přesyceni agresí a extroverzí, to, co dělá tenhle kluk, můžete vnímat jako vysvobození. Kdosi ho připodobnil ke jménům jako Yung Lean nebo Lil Ugly Mane, z určitého pohledu lze těmto srovnáním porozumět, ale zatímco Lean působí jako zmatený adolescent obklopený schopnými lidmi, Bonesovi se podařilo organicky vytvořit komplexnější a hlavně uvěřitelnější tvůrčí mikrosvět bez kompromisů. Krátká stopáž tracků a charakter užitého instrumentálu ve výsledku evokuje spíše útržky pocitů než monumentálně tesané kompozice, materiál je ovšem uspořádaný citlivě a měnící se nálady tečou posluchačem bez zádrhelů. Zvuková monotónnost posouvá rapovou nahrávku do lehce meditativního vyznění, silné kontrasty a exhibice nejsou na programu. Při poslechu této nahrávky můžete mít pocit určité izolovanosti autora, který si vytvořil vlastní intimní virtuální prostor, mimo jehož hranice se nevydává. Překvapivě ale Bones zároveň ve spojení s lidmi jako Xavier Wulf (Hollow Squad) nebo Chris Travis (Waterboyz) vytvořil skutečně silný proud, který vyvěrá na povrch při intenzivních koncertech, kde dochází k nečekaně divokému ztělesněnífyzičnění virtuálního fenoménu. Elmo Kennedy působí jako introvertní tvůrce stojící zdánlivě mimo „rapgame“, která zde nefiguruje jako platforma udávající pravidla a styl, ale jako možnost oslovit navzdory odlišnému přístupu i vizuální prezentaci všechny bez rozdílu.

Podobný pocit z talentovaného white trash outsiderství jsem měl v roce 2010 u Salem a jejich alba King Night, kterým celá paráda fakticky odstartovala a bohužel taky rychle skončila. Deadboy nepůsobí jako vystřelená světlice, ale v klidu rozvíjí a korunuje všechno, co Bones za poslední roky vydal. Nezbývá než vyčkat, co ještě životodárná voda přinese.

Info

Bones – Deadboy (DIY, 2014)
www.teamsesh.com
celé album tady

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Spojit žánry a vysvobodit z melancholie (Jiný metro)

Magdalena Fendrychová 11.11.2024

Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.

Pořád překvapivý soundscape (The Necks)

Žofie Křížková 05.11.2024

Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.

Románek pozdního léta (Julia-Sophie)

Sára Prostějovská 28.10.2024

Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.

Rod se i přes nesnáze podařilo zachovat... (Rod Draka, druhá série)

Šimon Žáček 28.10.2024

Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?

Inšpiratívna periférna osmóza (JAMA 2024)

Lea Valentová 25.10.2024

Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.

Dekonštruovať tradície (Nathan Bowles Trio)

Michal Berec 05.10.2024

Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.

Ďalší výlet dovnútra (Kee Avil)

Richard Michalik 31.08.2024

Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).

Nádej na vyslobodenie emócií z masy chladného betónu (Jack the Hipper)

Jakub Veselý 30.08.2024

Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.

Kluci od velkých jezer z Ohia objevili svět (Cloud Nothings)

David Stoklas 27.08.2024

Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.

Procházka mysli tajemným vesmírem (Toad Planet)

Veronika Tichá 26.08.2024

V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace