Jakub Koumar | Články / Recenze | 13.02.2017
Zagami Jericho je pražský elektronický projekt s retrofuturistickým citem. Na své prvotině City Is My Church se vydává na zvukovou pouť rozsáhlými a vzdušnými kyberpunkovými magistrálami obřích, futuristických měst. K vrcholům nekonečně vysokých mrakodrapů směřuje ze země, z nepoužívaného podloží, kam už z nespočtu teras, mostů, galerií a platforem sestupuje jen málokdo.
Na první pohled tu není nic zajímavého. Jen dávno zapomenuté odkladiště miliard tun technologického haraburdí, smetiště post-digitálního věku. Kdo by taky stál o brouzdání tímhle světem, kam se vydávají jen pochybné existence a kde je rušený jinak všudypřítomný signál. Zagami Jericho, jedna z prvních z generace 0, zrozené v tomhle upgradovaném technicistním světě, je tady jako doma.
Debutová deska City Is My Church vyrůstá z neviděného šumu, rušení, ztrácejícího se spojení, je plná nečistot. Zagami Jericho si libuje v drobných kazech, tvrdých akustických nárazech i pocuchaných melodiích, přitom vnímá okolí sjednoceně a nedělá jí problém vycestovat od vrzavých bassů a trapových perkusí do melodií prozářených odrazy slunce od masivních skleněných stěn. A tak se skladby přiklánějí tu k synthpopu, onde k chillwave a v pozadí jako by odpočíval chiptune a estetika minulých dekád.
Melodie se často nelibě kroutí, což je jen zastírací manévr, ve skutečnosti se připojily k vaší čipové soustavě a loadují se přímo do mozku, kde spouští programy na úpravu chování. Z ničeho nic se zdají tak příjemné, jako by patřily k mysli odnepaměti. A když se Zagami Jericho opře do svého něžně líbezného, naoko křehkého, ale i pevného hlasu, překóduje posluchače na své frekvenční pásmo. Zagami Jericho na svém debutu okouzluje nebývale komplexním hudebním jazykem. City Is My Church nemá výrazně hluchá místa, je celistvé, a hlavně má zřejmý a neoddiskutovatelný charakter.
Zagami Jericho - City Is My Church (diy, 2016)
www.zagamijericho.bandcamp.com/releases
foto © žakelýna
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.