Jakub Koumar | Články / Recenze | 13.02.2017
Zagami Jericho je pražský elektronický projekt s retrofuturistickým citem. Na své prvotině City Is My Church se vydává na zvukovou pouť rozsáhlými a vzdušnými kyberpunkovými magistrálami obřích, futuristických měst. K vrcholům nekonečně vysokých mrakodrapů směřuje ze země, z nepoužívaného podloží, kam už z nespočtu teras, mostů, galerií a platforem sestupuje jen málokdo.
Na první pohled tu není nic zajímavého. Jen dávno zapomenuté odkladiště miliard tun technologického haraburdí, smetiště post-digitálního věku. Kdo by taky stál o brouzdání tímhle světem, kam se vydávají jen pochybné existence a kde je rušený jinak všudypřítomný signál. Zagami Jericho, jedna z prvních z generace 0, zrozené v tomhle upgradovaném technicistním světě, je tady jako doma.
Debutová deska City Is My Church vyrůstá z neviděného šumu, rušení, ztrácejícího se spojení, je plná nečistot. Zagami Jericho si libuje v drobných kazech, tvrdých akustických nárazech i pocuchaných melodiích, přitom vnímá okolí sjednoceně a nedělá jí problém vycestovat od vrzavých bassů a trapových perkusí do melodií prozářených odrazy slunce od masivních skleněných stěn. A tak se skladby přiklánějí tu k synthpopu, onde k chillwave a v pozadí jako by odpočíval chiptune a estetika minulých dekád.
Melodie se často nelibě kroutí, což je jen zastírací manévr, ve skutečnosti se připojily k vaší čipové soustavě a loadují se přímo do mozku, kde spouští programy na úpravu chování. Z ničeho nic se zdají tak příjemné, jako by patřily k mysli odnepaměti. A když se Zagami Jericho opře do svého něžně líbezného, naoko křehkého, ale i pevného hlasu, překóduje posluchače na své frekvenční pásmo. Zagami Jericho na svém debutu okouzluje nebývale komplexním hudebním jazykem. City Is My Church nemá výrazně hluchá místa, je celistvé, a hlavně má zřejmý a neoddiskutovatelný charakter.
Zagami Jericho - City Is My Church (diy, 2016)
www.zagamijericho.bandcamp.com/releases
foto © žakelýna
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.