Články / Recenze

Nadčasový monolit  Normana Westberga

Nadčasový monolit Normana Westberga

Jiří Akka Emaq | Články / Recenze | 02.02.2016

Možná už by měl někdo začít natáčet filmy k albům pro neexistující filmy. Tahleta ambientní koupačka jednoho ze zásadních členů Swans Normana Westberga by si to rozhodně zasloužila. Byla nahrána už v roce 2013 a vyšla v limitované sérii 75 kusů s ručně dělaným obalem. Nyní ji remasteroval a pod labelem Room40 vydal australský skladatel a kurátor Lawrence English.

Trojpísňové album se rozpíná na délce třiceti minut. Westbergova kytara, reverbovaná a delayovaná, zní v táhlých tónech téměř jako klávesy a vlastně těžko uvěřit, že to kytara opravdu je. Úvodní Frostbite Falls zní jako intro nedávno vydané desky Inversum od Dark Buddha Rising, pouze nepřijde ono katarzní doommetalové hrábnutí do strun a skladba zůstane zatavena v mrazivých kusech vodopádů až do konce. Stejně tak se převalí i následující Oops, Wrong Hat a Bunny Hill. Názvy jsou navzdory očekávání jen jakýmsi absurdním přívěškem.

„Třináctka“ je kompaktní a meditační, je náladotvornou slitinou, jejíž jednotlivé složky se přelévají přes sebe, mísí se a opět rozpojují v jakémsi organickém tanci života a smrti. Nekonečný klid a vyrovnanost se valí skrze nadčasový monolit. Krátká nahrávka plná věčnosti. Co více k tomu říct. Výlet do abstraktních hudebních krajin, který stojí za to.


Info

Norman Westberg – 13 (Room40, 2015)
www.normanwestberg.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Spojit žánry a vysvobodit z melancholie (Jiný metro)

Magdalena Fendrychová 11.11.2024

Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.

Pořád překvapivý soundscape (The Necks)

Žofie Křížková 05.11.2024

Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.

Románek pozdního léta (Julia-Sophie)

Sára Prostějovská 28.10.2024

Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.

Rod se i přes nesnáze podařilo zachovat... (Rod Draka, druhá série)

Šimon Žáček 28.10.2024

Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?

Inšpiratívna periférna osmóza (JAMA 2024)

Lea Valentová 25.10.2024

Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.

Dekonštruovať tradície (Nathan Bowles Trio)

Michal Berec 05.10.2024

Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.

Ďalší výlet dovnútra (Kee Avil)

Richard Michalik 31.08.2024

Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).

Nádej na vyslobodenie emócií z masy chladného betónu (Jack the Hipper)

Jakub Veselý 30.08.2024

Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.

Kluci od velkých jezer z Ohia objevili svět (Cloud Nothings)

David Stoklas 27.08.2024

Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.

Procházka mysli tajemným vesmírem (Toad Planet)

Veronika Tichá 26.08.2024

V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace