Jakub Béreš | Články / Recenze | 21.12.2015
Letošní BBC Sound Of přineslo mnoho mladých talentů a po zajímavých debutech od Shamira a Soak tu máme další. Tentokrát od devatenáctiletého Rauryho z americké Atlanty. Do BBC shortlistu se dostal díky vydařenému EP Indigo Child a následné spolupráci na Singlu Higher producenta SBTRKT.
Krátká nahrávka o šesti stopách byla předzvěstí toho, že se Raury nebude držet pouze na hranici indie folku a rapu. Přirovnání se pro něj hledá těžce, ale dá se přiřadit do linie interpretů, jako jsou Kid Cudi nebo Frank Ocean (s ním ho spojuje i producent Malay). Na svém účtu má i novodobou teenage hymnu God’s Whispers.
Dlouhohrající All We Need takto silný moment nepřináší. Nejblíže tomu je temnější skladba Devil’s Whispers, která ale díky své proměnlivosti ztrácí hitový potenciál. Ještě hůře je na tom deska jako celek. Raury není konzistentní v příklonu k jednomu žánru, a tak působí nestále, tím spíš, že ho v každé písni stále doprovází kytara. Na druhou stranu všechny jeho odbočky nepůsobí prvoplánově. Song CPU s legendou RZA zní jako vrchol autotunového období Kanyeho Westa a třeba refrén Trap Tears jako by z oka vypadl melancholickým acid rapovým bangerům. Rauryho roztříštěnost by lépe unesl formát kratších konceptuálních EP, kde by jednotlivé skladby nepůsobily jako výkřiky do prázdna.
Bez dvou minut hodinová stopáž odvádí pozornost od toho nejzajímavějšího, co deska přináší. Raury nezpívá jenom o osobních problémech, ale snaží se pojmout i sociologická a ekologická témata. Kritický, přesto optimistický, s mladickým nadšením a čistotou, ale hlavně pravdivý a uvěřitelný. Málokdo přináší pohled na afroamerickou kulturu bez velkých klišé a omílání amerického snu. All We Need je manifestem mladého talentu, který zatím neví, jakou cestou se má vydat. Nakročeno má všemi směry, teď si ještě vybrat.
Raury – All We Need (Columbia, 2015)
www.weraur.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.