Fomas | Články / Recenze | 05.10.2015
Třetí album „superskupiny“ The Dead Weather nazvané Dodge and Burn vyšlo dlouhých pět let po předchozím Sea of Cowards a nikdo asi během té doby netušil, co s ní bude dál. Jack White si rozhodně nemůže stěžovat, že by se poté, co v roce 2011 sekl s The White Stripes, cítil nevytížený. Věnoval se svému vydavatelství Third Man Records a stihl vydat dvě sólovky. S jeho další kapelou The Raconteurs to sice vypadá bledě, ale The Dead Weather se loni probrali k životu a vypustili hned čtyři ochutnávky z připravované desky.
Ta vyšla až letos, ale vyplatilo se počkat. Ke zveřejněným písním přibylo osm dalších a sbírku odpálil nový singl Feel Love (Every Million Miles), kde White dokazuje, že i když sedí za bicími, nenechá se zastínit. (Kdyby se mohl v The White Stripes rozpůlit a zvádl kytaru i bicí, byla by to ještě o level lepší kapela.) Dokonale našláplý song dokazuje, že The Dead Weather nezvolnili, spíš naopak. Ubrali na psychedelii, přidali na rychlosti. Na nedostatek podivností si nelze stěžovat - například pomalejší Three Dollar Hat, kde White téměř rapuje za doprovodu podivných elektronických pazvuků, dokud se vokálu nechopí Alison Mosshart a White nerozjede další kanonádu na bicí, je ulítlá dost. U mikrofonu se oba potkají ještě v duetu Rough Detective, jinak se ale White drží paliček a dává prostor zbytku kapely. Alison Mosshart to ječí stále skvěle a klávesy Deana Fertity jdou do masa stejně jako kytara, která se střídá s baskytarou Jacka Lawrence. Zvuková rozmanitost tvoří dohromady nádherný bordel. Album překvapivě uzavírá balada plná smyčců, v níž Alison demonstruje, že kromě řvaní umí i zpívat. Parádní tečka.
Celá deska je kompaktní, sevřená a velmi chytlavá, nejlepší počin The Dead Weather. Jak se to pozná? Nevypnete ji, ani když vás z těch zvuků už bolí hlava.
The Dead Weather - Dodge and Burn (Third Man,, 2015)
www.thedeadweather.com
foto © David James Swanson
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.