Jakub Béreš | Články / Recenze | 08.06.2015
Za podivným názvem kapely se skrývá čtveřice mladíků z Londýna. Díky internetu na sebe upoutali pozornost ještě před tím, než stihli vydat nějaký singl, a po krátké době si jich všiml i britský magazín NME. Ten je vzal pod svá křídla, stejně jako mnohé další britské kytarovky typu Peace, Royal Blood nebo Jamieho T. Od vydání debutu 180, který dle NME obsahoval singl roku 2012, uběhly dva roky a kapela je tu s jeho následovníkem.
Image zůstává stejná. Čtveřici v obnošených sakách, kloboucích a rozhalených košilích stále nenarostl ani vousek na tvářích a písně jsou oslavou mladistvého ducha a bujarého dospívání. Hlavně žádné holky, kamarádství je nadevše. Druhá deska se od debutu nijak neliší, Danger in the Club má stejné mezery. Jenže u něj bylo možné je přehlédnout díky svěžímu přívalu energie, která je najednou méně uvěřitelná. Kluci dospěli, jakkoliv se tomu snaží zabránit.
Může se zdát, že desce chybí originalita, ale je možné něco takového očekávat od pubrockové desky? Dnes málo vyhledávaný žánr se vyznačuje jednoduchostí a odklonem od jakékoliv známky progrese. Jeho kolébkou jsou malé britské puby, proto se Palmě Violets daří nejvíce na ostrovech, kde v podobných podnicích stále vystupují, i když by mohli řádit na větších pódiích.
První deska mířila na lokální posluchače a až vliv NME způsobil globální přízeň. Danger in the Club opouští domácí prostředí a hledá nové motivy, tím nejvýraznějším se stává výsměch americké kultuře, kterou ztvárňuje hollywoodský sen. Kapela by si mohla najít aktuálnější látku, ale kombinace sedmdesátkového pub rocku s ikonickým tématem modifikace amerického snu vytváří symbolické spojení, které lze jednoduše uchopit. A to jde.
Titulní song definuje atmosféru nahrávky a zároveň se nejvíce přibližuje zvuku velkých britských kapel. Podobně je na tom i začátek druhé písně Hollywood, který naznačuje, že by kapela uměla složit velký kytarový hit, ale raději zůstává u sborových hospodských popěvků. Palma Violets nepatří mezi nejchytřejší projekty posledních let, ale aspoň si na nic nehraje a zprostředkovává uhlazenou verzi levné britské kultury.
Palma Violets – Danger In The Club (2015, Rough Trade)
www.palmaviolets.co.uk
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.