Jakub Lobl | Články / Recenze | 25.10.2017
Arcade Fire vydávají nové album, což je událost pro dychtivé fanoušky, i pro hudební kritiky. Ti Kanaďany nosí, někdy až přehnaně, na rukou a každý jejich počin ještě před dokončením automaticky řadí mezi ty nejlepší daného roku. A nebylo tomu jinak ani s Everything Now, jemuž předcházela masivní a taky kontroverzní reklamní kampaň - skupina si vytvořila webovou stránku, kde hodnotila sebe sama, taky bylo možné objednat si nahrávku na USB flashce zabudované ve fidget spinneru za 109 $, obojí se ale ukázalo jako (špatný?) vtip.
Titulní singl potvrdil, že kapela se ke svým indie kořenům jen tak vrátit nehodlá, spíše pokračuje v tom, kde skončil předchozí, čtyři roky starý Reflektor. Arcade Fire se za doprovodu zvučných producentů, včetně Thomase Bangaltera z Daft Punk, vydávají na taneční parkety. Energický song oslavuje disko sedmé a osmé dekády a ukazuje, že by se skupině mohlo na tanečním parketu dařit, jakkoliv zazněly posměšné hlasy o novém materiálu ABBY. Skladba Creature Comfort pak svým zvukem i pochmurným textem („God, make me famous. If you can’t just make it painless. Just make it painless...“) připomíná New Order v dobách své největší slávy a We Don’t Deserve Love zapůsobí nenuceným a přirozeným dojmem. Ale jinak, co se hudby týče, je to vše. Nahrávka stojí na několika písních a zbytek – jako třeba odrhovačka Electric Blue, nepochopitelně zvolený druhý singl Signs of Life nebo song Peter Pan, působí jako vata k naplnění stopáže. Což podtrhují téměř totožné skladby Infinite Content a Infinite_Content, které se odlišují jen tempem a použitými nástroji.
Everything Now je podprůměrná deska, která v kontextu diskografie Arcade Fire působí poněkud křečovitě. A to i textově, protože jediné, co slyšíme, je: „Love is hard and sex is easy.“ Vytknout se jim nedá pouze to, že se nebáli riskovat a šli změně zvuku naproti. Od kapely velikosti Arcade Fire je to ale po čtyřech letech čekání trochu málo.
Arcade Fire - Everything Now (Columbia, 2017)
www.everythingnow.com
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.