prof. Neutrino | Články / Recenze | 13.11.2016
Kontroverzní rozvědka alternativně hiphopových buřičů z kalifornského Sacramenta předvedla před nedávnem vyprodané MeetFactory svou pověstnou a nekompromisní energickou hudbu v živém provedení a uvedla tak své nové album. Jaké je při domácím poslechu?
Pozornějším posluchačům jsou jistě dobře známé jejich electro hardcore ataky agresivního soundu na albu No Love Deep Web, kterým na sebe v roce 2012 strhli pozornost hudební veřejnosti, zrovna tak jako obscénně laděným obalem. Následoval neméně radikální opus Government Plates, jenž zaujal především multimediálním ztvárněním v podobě série 3D klipů. Posléze se Death Grips přihlásili s albem Niggas on the Moon, na kterém pracovali s vokálem královny severských mýtů a nových technologických vymožností – Björk. Kdo zná výsledek, byl jistě překvapen, že na albu její hlas téměř nerozeznáte od hudebního backgroundu. Těžko říct, zda šlo o desakralizaci hudební ikony či prostý vtípek, ale od Death Grips, jak známo, můžeme očekávat téměř cokoliv.
Jejich posledním hudebních počinem je letošní Bottomless Pit, který nasazuje ostré tempo hned zkraje úvodním trackem Giving Bad People Good Ideas a příliš ho neopouští ani v průběhu dalších skladeb. Celá album je i tentokrát zvukově nekompromisní a Death Grips se usadili v teritoriu elektronických experimentů „pokřiveného“ dubstepu, trapu nebo grimeu. I texty zůstaly břitké a drtí obsesivně-obsedantní představivostí měšťáckou selanku. Death Grips stále patří k tomu nejextrémnějšímu, co současná hiphopová scéna nabízí, a v klidu je můžeme zařadit po bok současných ikon žánru, jako jsou Dälek či H99O9.
Trio hudebních trollů - MC Ride, Zach Hill a Andy Morin - už několikrát ohlásilo konec své hudební kariéry, aby záhy navázalo ještě radikálnějším opusem. Od začátku využívají dezinformačních kampaní a vytvářejí kolem sebe mnohé konspirace, které následně mění ve „virtuální šum“, zřejmě inspirováni současnou politickou propagandou, která probíhá v podobě informačních válek. Proto není nikdy jasné, zda jejich tour je jen další hoaxem nebo skutečností, která nabude reálných rozměrů, a zda se mezitím opět nerozpadnou.
Death Grips – Botomless Pit (Harvest, 2016)
www.thirdworlds.net
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.